adwords uitbesteden

Ben je van plan je eigen bedrijf te gaan starten? Dit kan natuurlijk zowel online als offline. Tegenwoordig hebben eigenlijk alle bedrijven een website en is het belangrijk dat je goed gevonden wordt op internet. Dit komt je gehele bedrijf ten goede. Dit kan je doen door middel van AdWords. Nu heb ik zelf al een tijdje een eigen bedrijf en wil groter worden. Ik heb besloten dat ik AdWords uitbesteden wil. Lees hieronder waarom het misschien ook iets voor jou is.

Wat is AdWords?

Simpel gezegd is het een advertentieprogramma dat gemaakt is door Google. Je kan kiezen bij welke zoekwoorden jouw advertentie wordt getoond. Uiteraard moet je daar dan voor betalen. Je kan het onderscheid gemakkelijk maken op internet. Als je op google iets opzoekt, zie je vrij snel de resultaten verschijnen. Eerst zie je bovenaan in het blauw de titel en link naar de website. Daaronder zie je aan de linkerkant een klein rechthoekje met de tekst ‘adv.’ Dat zijn de AdWords advertenties. Ze verschijnen als eerste en de kans is dus het grootst dat er op geklikt wordt.

Wat betaal je dan?

Dat is niet zo gemakkelijk in getallen uit te drukken. Google maakt gebruik van CPC. CPC staat voor Cost per Click. Als er dus op de website wordt geklikt, betaal je. Verder is het zo dat je als adverteerder zelf een bod in stelt dat je maximaal wilt betalen. Dan is het daarna verder aan de markt en de concurrentie. Het hangt namelijk van een aantal dingen af of je meer of minder moet betalen. De kwaliteitsscore van je advertentie per zoekwoord en de biedingen van concurrenten bepalen samen wat je moet betalen. Als je gespecialiseerd bent in AdWords kan je dus veel op je kosten besparen.

Voordeel uitbesteden

Het hierboven genoemde is slechts een topje van de ijsberg. Het kan zijn dat je het al begint te duizelen. In dat geval is het beter om het uit te besteden. Het kan ook zijn dat je zeer geïnteresseerd bent geraakt, in dat geval zou ik je aanraden veel online onderzoek te doen voordat je aan AdWords begint. Als je het namelijk niet goed aanpakt of als je niet goed oplet kan het je veel geld kosten.
Naast dat het veel geld kan kosten als je het niet handig aanpakt, is goed adverteren met AdWords een tijdrovende zaak en niet iets wat je er zo maar even bij kan doen.
Mijn advies is om een professional in te huren die er verstand van heeft. Op die manier gaat het je uiteindelijk waarschijnlijk het meeste opleveren.